مواد غذایی مفید در فصل زمستان کدامند؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، وقتی دما کاهش می یابد و ساعات روشنایی روز کوتاه تر می گردد، سطح انرژی می تواند همراه با خلق و خوی کاهش پیدا کند. بچه ها ممکن است در ماه های سرد و زمستان فعالیت کمتری داشته باشند، بنابراین تمرکز روی تغذیه مناسب در این فصل از سال بسیار مهم است. تغییرات در خلق و خوی، انرژی، تمرکز، اشتها و خواب غیرمعمول نیستند، اما می تواند نشانه های یک بیماری زمینه ای جدی تر باشند. انتخاب های غذایی سالم می توانند به سلامت روان یاری کند.

مواد غذایی مفید در فصل زمستان کدامند؟

اسید های آمینه مانند تریپتوفان، تیروزین و گلوتامین که بلوک های سازنده پروتئین در ماهی سالمون و سایر منابع پروتئینی هستند، انتقال دهنده های عصبی را فراوری می نمایند که به تنظیم خلق و خوی یاری می نمایند. شواهد موجود، مصرف ماهی را با خطر کمتر افسردگی مرتبط می داند. ماهی و بویژه ماهی سالمون مملو از اسید های چرب امگا 3 است که بعضی مطالعات نشان داده است که به مدیریت افسردگی یاری می نماید. ماهی یک منبع عالی پروتئین برای سلامت قلب است. بعضی از بچه ها ماهی کبابی یا گریل شده می خورند - سعی کنید از طعم دهنده وسس هایی که دوست دارند بهره ببرید یا ماهی را به قطعات کوچک برش دهید و کباب همراه با سبزیجات درست کنید.

مرکبات، مملو از ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. آن ها بعلاوه فیبر غذایی را فراهم می نمایند.

کدو حلوایی سرشار از کاروتنوئید ها که پیش ساز ویتامین A است نشان داده شده مصرف آن برای سلامت قلب و ایمنی بدن مفید است و در عین حال سلامت پوست را تقویت می نماید. بعلاوه منبع خوبی از فیبر غذایی است که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون یاری می نماید. بیشتر انواع کدو حلوایی زمستانه به طور طبیعی شیرین هستند.

گل کلم این عضو از خانواده سبزیجات به علت محتوای فیتوکمیکال بالا و پتانسیل آن برای یاری به پیشگیری از سرطان و التهاب مورد توجه قرار گرفته است. گل کلم به تنهایی خوشمزه است، اما به راحتی با طعم های دیگر ترکیب می گردد. سرشار از ویتامین C و منبع خوبی از ویتامین K برای سیتم ایمنی سالم و استخوان های سالم است. گل کلم بعلاوه منبع خوبی از فولات، یک ویتامین B مهم برای رشد و نمو، است این ماده غذایی غنی از فیبر غذایی است

منبع: فرارو

به "مواد غذایی مفید در فصل زمستان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی مفید در فصل زمستان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید