نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تغییر کرد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فرایند رسیدگی به بودجه و نحوه رسیدگی به لایحه بودجه سالیانه در مجلس تغییر کرد.

نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تغییر کرد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ مزدا 93، محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: با اصلاح ماده 182 آئین نامه داخلی مجلس، نحوه رسیدگی به لایحه بودجه تغییر کرد.

وی با بیان اینکه نحوه رسیدگی به لایحه بودجه یک شور خواهد بود، افزود: ابتدا لایحه بودجه به همراه پیوست ها و جداول به کمیسیون تلفیق ارجاع می گردد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس ادامه داد: کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف مدت پنج روز از زمان وصول لایحه، گزارش را در خصوص کلیات منتشر کند.

فرهنگی یادآور شد: پس از آن گزارش کمیسیون تلفیق مطابق آئین نامه داخلی در اولین جلسه علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی افزود: در جلسه رسیدگی به کلیات، بعد از گزارش کمیسیون تلفیق، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز به مدت 10 دقیقه استماع می گردد؛ سپس مطابق بند ماده 182 قانون آئین نامه داخلی در خصوص کلیات لایحه بودجه دولت رأی گیری به عمل می آید.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه کلیات به تصویب مجلس برسد، نمایندگان می توانند حداکثر ظرف مدت 10 روز پیشنهاد های خود را به کمیسیون های تخصصی تقدیم نمایند.

این نماینده مجلس گفت: پس از انتشار گزارش شور دوم نیز کمیسیون های تخصصی و نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا پیشنهاد های خود را ثبت نمایند؛ در صورتی که کلیات لایحه بودجه به تصویب مجلس نرسد، مراتب به دولت اعلام می گردد تا حداکثر ظرف 15 روز لایحه را اصلاح و به مجلس ارائه کند.

فرهنگی افزود: در صورت تصویب کلیات در مجلس رسیدگی به جزئیات مطابق فرایند این ماده انجام می گردد که این مدت با موافقت هیئت رئیسه مجلس حداکثر تا مدت 10 روز قابل تمدید است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بعلاوه گفت: در جز 4 ماده 182 عبارت پس از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن و تبصره 3 ماده 182 قانون نیز حذف شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید