بهداشت دهان و دندان

عکس زیرخاکی از بساط سلمانی های میدان شوش

در گذشته های دور، خدماتی مثل تراشیدن، اصلاح ریش و سبیل مردان بر عهده آرایشگر یا سلمانی بود. محل کار این افراد، دکان سلمانی یا محلی مناسب در کوچه، خیابان یا میدانی پر رفت و آمد بود.

11 تیر 1402

چگونه با پیازچه یک سبد گل درست کنیم؟

پیازچه از جمله اجزاء سبزی خوردن است که معمولا لا به لای سبزی ها گم می شود یا اگر خانم خانه خیلی با سلیقه باشد دو طرف ساقه آن را ریش ریش کرده و کنار سبزی ها می گذارد.

30 اردیبهشت 1402

با این گیاهان عفونت ها را رفع کنید

گاهی می توان با کمترین ضرر و آسیبی به بدن بعضی بیماری ها را درمان کرد. عفونت ها به چند طریق وارد بدن می شوند، بعضی آن ها در بافت های بدنی وجود دارند، اما منتظر فرصت هستند که با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را به دست آورند و به طرق مختلف خود را نمایان نمایند.

28 اسفند 1401

چگونه ظروف نقره را تمیز کنید؟

شست و شوی سریع در آب کفی می تواند روش مناسبی برای درخشان نگه داشتن و تمیز کردن ظروف نقره باشد. این اتفاق با ترکیب کردن چند قطره مایع ظرفشویی و آب گرم رخ می دهد. پس از شست و شو باید ظرف نقره را آب کشیده و با یک پارچه نرم خشک کنید. در بین فواصل تمیز کردن ظرف...

6 اسفند 1401

لوازم آرایش کهنه خود را نو کنید

حتما شما هم پنکیک و رژگونه شکسته دارید و فکر می کنید دیگر قابل استفاده نیستند, خبر خوب آن که شما به راحتی می توانید آن ها را ترمیم نموده و دوباره بهره ببرید.

21 بهمن 1401

جانوری که شب ها زیست می نماید و فقط یک فرزند به جهان می آورد

پانگولین، پولک پوست یا مورچه خوار پولک دار جانورانی از راسته پولک پوست سانان هستند.

11 بهمن 1401

عکس ، مهره داران باستانی چقدر عجیب و غریب بودند؟

گنجینه ای تازه از فسیل های ماهی باستانی کشف شده در جنوب چین، دریچه ای را به روی قدیمی ترین تاریخ مهره داران آرواره دار باز می نماید، گروهی که شامل 99 درصد از تمام مهره داران زنده روی زمین، از جمله انسان ها می گردد.

17 مهر 1401

طرز تهیه مربای انار شیرین و بدون هسته در کمتر از 1 ساعت

مربای انار بدون هسته از است. در حالی که خانم های کدبانو ایرانی این توانایی را دارند که با هر میوه و صیفی و حتی پوست انواع میوه خوشمزه ترین مرباهای خانگی را تهیه نمایند به نظر می رسد هنوز طرز تهیه مربای انار چندان شناخته شده و همه گیر نشده است. برای بهره...

12 مهر 1401

طرز تهیه هویج پلو با مرغ مجلسی

هویج پلو یکی از غذاهای مجلسی و اصیل ایرانی است که با گوشت مرغ، گوشت چرخ نموده یا حتی تکه ای پخته می گردد. در ایران، پلوهای مخلوط هواداران زیادی دارد که شاید مهم ترین علت آن ترکیب چند مزه در یک غذا باشد. ضمن این که ظاهر مخلوط پلوها همواره رنگی تر و بهتر از...

17 شهریور 1401

با انواع برنج در جهان آشنا شوید

برنج از مهم ترین غلات و اقلام غذایی دنیا است که ده ها راه مختلف برای دسته بندی آن وجود دارد، اما به طور کلی برنج دانه ای است در میزان های بلند، میانه و کوتاه. برنج هایی که در دسته بندی اصلی قرار می گیرند رایج ترین برنج هایی هستند که می توانید از سوپر مارکت...

16 شهریور 1401

زندگی با یک کوله پشتی: چطور برای سفر 6 ماهه خارجی کوله ببندیم؟ (قسمت دوم)

مهمترین همراه و دوست شما در سفر، کوله شما است. حال اگر بخواهیم لوازم زندگی 6 ماهه تا یک ساله را در یک کوله جای بدهیم این موضوع احتیاج به مهارت و تجربه زیادی دارد. با بخش دوم مقاله زندکی با یک کوله همراه باشید تا بیشتر با این مهارت آشنا شویم.

20 بهمن 1400

از نوشابه تا آبلمیو؛ چگونه طلا را تمیز کنیم؟

دقت کنید روش های شست و شوی طلا های ساده و نگین دار با یکدیگر فرق دارد و با به کار بردن روش های یکسان به آن ها آسیب نزنید.

16 دی 1400

خواص سرکه نارگیل

سرکه نارگیل یک جزء اصلی در غذاهای جنوب شرقی آسیا و هندی است که به سرعت در غرب در حال محبوب شدن است.سرکه نارگیل از شیره درختان نارگیل درست شده است. این شیره به مدت 8 تا 12 ماه تخمیر می گردد و به طور طبیعی به سرکه تبدیل می گردد.

7 آذر 1400

دندان خراب چه تاثیری بر سیستم گوارش دارد؟

باکتری های دندانی که خراب شده است، می تواند از طریق مواد غذایی وارد معده و سپس وارد گردش خون گردد و همین مسئله باعث معده درد و بروز بیماری های مختلف گوارشی می گردد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره نحوه نگهداری از دندان و جلوگیری از مسائل گوارشی ارائه...

19 آبان 1400

با مضرات و فواید چای سیاه آشنا شوید

چای سیاه یکی از نوشیدنی های داغ محبوب در سراسر دنیا می باشد. این نوشیدنی دارای ارزش و اهمیت خاصی است و ایرانی ها معمولا بعد از مصرف غذا از این نوشیدنی استفاده می نمایند. در این مقاله به فواید و مضرات چای سیاه پرداخته ایم.

17 آبان 1400

عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها

سال هاست که از آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماری های مختلف استفاده می گردد. آنتی بیوتیک ها فواید زیادی دارند ولی، این مقاله روی عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها متمرکز شده است.

12 آبان 1400

آیا آسپرین می تواند از یک حمله قلبی پیشگیری کند؟

لخته های خون زمانی خطرناک می شوند که در بدن به گردش درآمده یا جریان خون به اندام های حیاتی را متوقف نمایند. یک حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یک لخته خون موجب توقف جریان خون به قلب می گردد.

30 تیر 1400

جهادگران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در منطقه سیستان به 260 نفر خدمت رسانی کردند

جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حضور در منطقه سیستان به 260 نفر از مردم محروم این منطقه خدمت رسانی کردند.

12 تیر 1400

آشنایی با دریاچه شیهون ،دزفول

آشنایی با دریاچه شیهون ، دزفولدر این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره آشنایی با دریاچه شیهون ، دزفول ،سخن خواهیم گفت.

30 خرداد 1399

جاذبه های گردشگری رایگان سنگاپور را بشناسید

جاذبه های گردشگری رایگان سنگاپورجاذبه های گردشگری رایگان سنگاپور : در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما با جاذبه های تماشایی و رایگان کشور سنگاپور آشنا خواهیم کرد تا هنگام سفر به این کشور از جاذبه های گردشگری بیشتری دیدن کنید پس با ما...

27 خرداد 1399